Mangoo värmer upp för Truckfighters och det blir fuzziga mellandagar!

Heavy SantaJag har tipsat om det finska bandet Mangoo tidigare och sedan dess har jag lyssnat en hel del på deras två album, Neolithic (2009) och uppföljaren Neverland (2012). Fantastiska plattor båda två! Jag träffade Keyboardisten Niklas häromdagen på Mother Kasabians spelning på Snövit och då berättade han att de kommer att värma upp för Truckfighters när de spelar på Debaser Medis den 26:e december och att även Snowy Dunes spelar. Jag hade tänkt prioritera julfesten på Copperfields (se nedan) i stället för Truckfighters, men tillsammans med Mangoo och Snowy Dunes blir den här showen oemotståndlig! Det här kommer att bli en helkväll av riff, röj och riktigt svängiga melodier! Put on your dancing shoes!🙂

Länkar till Mangoo: Spotify, Facebook, Bandcamp, hemsida ….. Länkar till Snowy Dunes: Spotify, Facebook

Länkar till Truckfighters: Spotify, Facebook, hemsida

Sweet Leaf ordnar alltså en riktigt fuzzig julfest på Copperfields den 26:e och 27:e december (länk till eventet). Den 26:e spelar MaidaVale och Rymddröm, men då får det som sagt bli Debaser för min del. Den 27:e tänker jag däremot inte missa på Copperfields, då spelar Lé BetreMushroom Caravan Overdrive och Mother Kasabian! Vilket Kinderägg!

I mitt förra inlägg om Mangoo tittade vi på videon till Deathmint, så här kommer Only Silver:

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , ,

2 svar to “Mangoo värmer upp för Truckfighters och det blir fuzziga mellandagar!”

  1. Musik- och bloggåret 2014, årets album med mera | School´s Out Says:

    […] mig närmast hjärtat, men du får faktiskt vänta tills efter nyår på dem. Jag har ett par gig kvar att se i år och jag vill ju ge alla chansen att komma […]

  2. Snowy Dunes, Mangoo och Truckfighters på Debaser | School´s Out Says:

    […] fuzziga mellandagarna jag skrivit om blev ännu mer fyllda av gig än jag trott, jag hann nämligen med både Debaser […]


Kommentera

