Mother Kasabian live på Snövit

I går spontansåg jag Mother Kasabian på Snövit i Stockholm. Scenen var i minsta laget för bandet och de var väl inte helt nöjda, men jag hade en bra kväll (även om det har tagit mig hela dagen att återhämta mig eftersom det blev en ganska lång after-show-öl efteråt!). Jag har sett Mother Kasabian fyra gånger i år och den här gången lyckades jag äntligen få trummisen Kalle att se ut som något annat än ett suddigt blurr på bilderna. Notera hans naturligt spännande skägg och att han inte kan låta bli att snurra på trumstockarna eftersom han har spelat i ett glamrockband tidigare.🙂

Jag gav Mother Kasabians EP fem skägg i september (länk) och det glädjer mig att höra att ett album nu är på gång. Jag har fullt förtroende för att det kommer att bli fantastiskt! Nästa gång du har chansen att se Mother Kasabian live är under julfesten som Sweet Leaf ordnar på Copperfields den 26:e och 27:e december (länk till eventet).

Mother Kasabian på Snövit - 13 dec 2014

Mother Kasabian på Snövit – 13 dec 2014

Länkar till andra bloggar om, , , ,

Ett svar to “Mother Kasabian live på Snövit”

  1. Mangoo värmer upp för Truckfighters och det blir fuzziga mellandagar! | School´s Out Says:

    […] jag däremot inte missa på Copperfields, då spelar Lé Betre, Mushroom Caravan Overdrive och Mother Kasabian! Vilket Kinderägg! […]


Kommentera

