Fuzziga Hits: Acid King – 2 Wheel Nation

När jag säger att jag ska gå och se något ”fuzzigt”, ”doomigt” och/eller ”psychedeliskt” band spela så har vissa av mina polare och bekanta svårt att förstå vad jag menar, och när jag försöker förklara så blir de inte alls lockade! Det kan vara det där med långa låtar och ett långsamt tempo som avskräcker dem… Därför har jag bestämt mig för att köra igång en serie som jag kallar ”Fuzziga Hits” för att både förtydliga vad jag menar och kanske lyckas vinna över dem. Jag kommer alltså att försöka hitta låtar bland det som vi kallar ”fuzz”, ”stoner”, ”doom”, ”psychedelia” (eller ett urval av andra namn) som är representativa men ändå inte alltför svårlyssnade.

Först ut är Acid King från San Francisco som på plattan Acid King III från 2005 fick till en riktig Stoner-hit med 2 Wheel Nation. Även om resten av plattan också är helt fantastisk så är det kanske inte något för nybörjare direkt…

Länkar till Acid King: Spotify, iTunes, Google Play, BandcampFacebook, hemsida

Acid King

Länkar till andra bloggar om, , , ,

Ett svar to “Fuzziga Hits: Acid King – 2 Wheel Nation”

  1. Fuzziga Hits: Orchid – Capricorn | School´s Out Says:

    […] det område som jag försöker förtydliga och sälja in med min serie Fuzziga Hits (förklaring finns här) ryms något som jag i vanliga fall skulle kalla ”ockult rock” eller kanske […]


Kommentera

