Live: The Dahmers, Gamla Pengar och Mary Jane And The Flying Shoes

Som jag skrev i torsdags hade jag mycket att välja på i helgen. Jag bestämde mig i alla fall för att börja på The Liffeys i Gamla stan och att bara se de banden som verkligen lockade mig. Alltså började jag med The Dahmers som precis släppt sitt debutalbum Demons och de framförde sin svängiga garagerock/punk med precis den energi och intensitet som den här typen av musik kräver.
Länkar till The DahmersSpotify, Bandcamp, SoundCloud, Facebook

The Dahmers @Liffeys - 28 november 2014

The Dahmers @Liffeys – 28 november 2014

Sedan var det dags för mitt sjätte gig med Gamla Pengar (tidigare inlägg) vilket innebär att de och Alonzo ligger på delad plats vad gäller flest besökta gig de senaste åren. Gamla Pengar öser alltid på för fullt live och har aldrig gjort mig besviken, och det gjorde de inte den här kvällen heller! Se dem om du får chansen!
Länkar till Gamla Pengar: Spotify, Bandcamp, Facebook

Gamla Pengar @Liffeys - 28 november 2014

Gamla Pengar @Liffeys – 28 november 2014

Jag hoppade över huvudbandet DOOM på The Liffeys och åkte i stället till Copperfields för att se vad Sweet Leaf hade hittat för band den här veckan. Jag hann visserligen bara se det sista, men det var värt resan. Mary Jane And The Flying Shoes från Norrtälje avslutade min kväll med svängig rock. De har bara släppt en låt ännu, men det är definitivt ett band som jag kommer att följa.
Länkar till Mary Jane And The Flying Shoes: Spotify, SoundCloudFacebook

Mary Jane And The Flying Shoes @Liffeys - 28 nov 2014

Mary Jane And The Flying Shoes @Copperfields – 28 november 2014

Länkar till andra bloggar om, , , ,

Ett svar to “Live: The Dahmers, Gamla Pengar och Mary Jane And The Flying Shoes”

  1. Live: Snailking och Ocean Chief på Undergången | School´s Out Says:

    […] en intensiv fredag blev det så lördag. När jag skrev om den här kvällen på klubb Undergången för ett par […]


Kommentera

