Undergången med Snailking och Ocean Chief

Undergången 29 november - Bildlänk

Undergången 29 november – Bildlänk

Den tredje upplagan av Klubb Undergången ser ut att slå rekord i tyngd! Både Snailking och Ocean Chief är bokade och det här är så fuzzigt tungt och psykedeliskt att jag misstänker att du kommer att behöva söndagen i soffan för kontemplation och att skelettet kommer att vibrera minst till på måndag när du släpar dig till jobbet!

Missa inte den här höstkvällen i Stockholm, det tänker inte jag göra! Biljetter finns att köpa på Nalens hemsida.

.

Snailking och Ocean ChiefSnailking är en Doom/Sludge trio från Jönköping som släppte sin första fullängdare ”Storm” nu i september. ”Storm” finns bara på Bandcamp, medan EP´n ”Samsara” också finns på Spotify.

Länkar till Snailking: Facebook, Bandcamp, Spotify

Ocean Chief från Mjölby/Linköping har hunnit med fem album av Doom/Psykedelia sedan starten 2001. Det senaste albumet ”Universums härd” släpptes i somras och finns både på Spotify och Bandcamp.

Länkar till Ocean Chief: Spotify, Bandcamp, Facebook, hemsida

Som grädde på moset kommer Det Svenska svårmodet och Gidon Thunderbaum att spela både klassiska och något mer svårhittade doom och stoner pärlor från DJ båset medan vi med en drink i handen minglar och väntar på banden.

Länkar till andra bloggar om:
, , , , , , ,

2 svar to “Undergången med Snailking och Ocean Chief”

  1. I Love Living in the City | School´s Out Says:

    […] av det här! På lördag har jag i alla fall bestämt mig för Undergången som jag skrivit om tidigare, men i morgon?! Det står mellan Debaser och Liffeys tror jag… Någon som kan hjälpa mig att […]

  2. Live: Snailking och Ocean Chief på Undergången | School´s Out Says:

    […] och att skelettet skulle vibrera minst till på måndag när jag släpade mig till jobbet (länk), och det var helt rätt gissat! […]


Kommentera

