Entombed A.D. – live på Kägelbanan

Fredagskvällen påbörjades av The Graviators och Facebreaker och till slut var det så dags för Entombed A.D. att göra en Death N’ Roll-strike på Kägelbanan. Förväntningarna i lokalen var höga och trots en något tveksam inledning så tror jag att de flesta var mer än nöjda i slutet av kvällen, för vem sjutton kan ha tråkigt med L-G på scenen!? Han pustar, frustar, vrålar, svettas, spottar och framförallt eldar på publiken medan han leder bandet genom både gamla och nya klassiker. Vi har ”en man av folket” framför oss. L-G kunde ha varit en snubbe med ovanligt kraftfull stämma från publiken som hoppat upp på scenen. Han säger ”tjenamors!”, skrattar, grimaserar, skålar och möter folk som verkligen tar sig upp över scenkanten med en kram. Familjärt showmanship uppbackat av ett grymt band med en riktig låtskatt i bagaget, en höjdaravslutning på kvällen! Entombed A.D. levererar precis vad jag förväntar mig av dem och jag lämnar lokalen lycklig och med en klar doft av rock n’ roll kvar i kläderna!

Entombed A.D. - Kägelbanan - 7 november 2014

Entombed A.D. – Kägelbanan – 7 november 2014

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

3 svar to “Entombed A.D. – live på Kägelbanan”

  1. The Graviators – live på Kägelbanan | School´s Out Says:

    […] ju i torsdags att en dunderhelg var i antågande, med spelningar av The Graviators, Facebreaker, Entombed A.D., Orange Goblin och Saint Vitus. Först ut var The Graviators vars senaste platta Motherload jag […]

  2. Orange Goblin – live på Debaser | School´s Out Says:

    […] hade knappt tid att återhämta mig efter fredagens spelningar med The Graviators, Facebreaker och Entombed A.D. innan jag på lördagen stod framför scenen på Debaser Strand och väntade på Orange Goblin. […]

  3. Årslistan 2014 – Årets konsert: Extrem Metal | School´s Out Says:

    […] nominerade är Age Of Woe på Püssy A Go Go @The Liffey, Behemoth på Tyrol, Entombed A.D. och Facebreaker på Kägelbanan. Facebreaker överaskade mig stort både live och på platta, men […]


Kommentera

