Kungens Män bjuder på dagens resa

”Kungens män flummar fokuserat”

Rubriken i min lokala gratistidning lockar mig förstås och jag läser om ett gäng polare från Aspudden som träffas för att spela improviserad psykedelisk rock.

– Oftast bestämmer vi vilken tonart vi ska köra eller att vi ska spela något snabbare eller så. Men inget mer än så egentligen, säger Mikael Tuominen.

De gör inte heller någon skillnad mellan att spela live och att repa, ingenting är mer planerat bara för att de har en publik framför sig.

– Vi kanske har lite finare skjortor på oss, men annars är det precis som att vi repar på en annan plats och att folk står och kollar på, säger Magnus Öhrn.

Kungens Män har under det senaste året ägnat sig åt ”hybrisprojektet” att släppa ett digitalt album i månaden och musiken finns tillgänglig på både Spotify och Bandcamp. Du kan läsa hela artikeln jag refererar till här och hålla koll på bandet på Facebook.

Tåget ingenstans filmades i Egypten i april 2013 och improviserades och spelades in i Årsta Partihallar i maj 2014. Jag tycker att verket är fascinerande på flera plan och kommer definitivt att fortsätta att utforska materialet som Kungens Män släppt framöver.

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

