Pig Eyes – S/T

Pig Eyes

Pig Eyes

Pig Eyes med medlemmar från In Solitude, Nitad, Paper, Kvoteringen och Trapdoor Fucking Exit har nyligen släppt sitt andra album, smått förvirrande ett självbetitlad sådant. Pig Eyes skapar musik som ligger lite utanför min comfort zone och inledningsvis visste jag inte riktigt hur jag skulle förhålla mig till plattan. Men vad sjutton, jag gillar ju plattan skarpt efter ett par genomlyssningar visar det sig! Pig Eyes beskriver sig själva på följande sätt:

”Two guitars, two drummers, a bassplayer and a singer. Two of each in the middle, topped and bottomed by one of any. This cosmic bike is a sixspeed, pedaling uphill into omission.”

Pig Eyes är svårbeskrivna och jag vet inte om det otympliga epitetet industriell punk/grunge/indie rock gör varken till eller från, men gör som jag i stället, ge plattan ett par varv. Det är den definitivt värd oavsett vad man kallar stilen!

Länkar till Pig Eyes: Spotify, Bandcamp, Facebook

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Kommentera

