Mount Salem – Endless

Mount Salem - Endless

Mount Salem – Endless

Just nu trillar det in massor av ny musik vilket gör att jag känner att hösten och vinterns antåg inte är så farlig trots allt, men det innebär också att jag inte hinner med att skriva ordentliga recensioner av allt jag lyssnar på. Jag tycker att det är viktigare att få ut tipset om att något lyssningsvärt har släppts än att skriva en lång recension.

Mount Salem är ett Rock and Doom-band från Chicago som precis har släppt sitt debutalbum Endless och i det här fallet nöjer jag mig att säga att plattan inleds lysande, men att jag efter ett tag känner det som att låtarna går lite på repeat.

Men icke desto mindre, absolut värt att lyssna på både en och två gånger!

Länkar till Mount Salem: Spotify, Facebook, Bandcamp

Länkar till andra bloggar om: , ,

2 svar to “Mount Salem – Endless”

  1. Spader Ess Says:

    Kan bara hålla med. Stundtals är Mount salem fullkomligt lysande, ibland är dom bara bra.

  2. The Well – Samsara | School´s Out Says:

    […] Well från Austin, Texas, släppte sin första fullängdare under hösten och precis som Mount Salems Endless hamnar Samsara i en kategori av nysläppt musik som är för bra för att ignorera, men […]


Kommentera

