Beat Butchers 30 årskalas på Münchenbryggeriet

Beat Butchers 30 årI går firade skivbolaget Beat Butchers 30 år i den svenska punkens tjänst med en hejdundrande fest på Münchenbryggeriet. På Scenen stod: Krymplings, Coca Carola, Asta Kask, Köttgrottorna, 23Till, Le Muhr, Gamla Pengar, Alarmrock, Fabriken, Tuk Tuk Rally, Ohlson har semester prod, Hans & Greta, Sista Skriket, Varnagel, Roger Karlsson, Rolands Gosskör, Slutstation Tjernobyl och The Solar Lodge.

Otroligt nog lyckades man hålla speltiderna som innebar bara ca 5 minuter mellan varje band och därmed hade vi livemusik i stort sett non-stop mellan kl 17.30 och 00.30, fantastiskt!

Höjdpunkterna var för mig Rolands Gosskör (”hata, hata fbu”!), Gamla Pengar (”här kommer kriget”!), 23 Till (”armen i vinkel”! 🙂 ) och Coca Carola (”jag går upp och håller käften”!).

Den största besvikelsen var att Asta Kask inte spelade några gamla klassiker. Asta utan Ringhals brinner är liksom inte rätt!

Rollands Gosskör och Coca Carola på Beat Butchers 30 årskalas

Curre Sandgren var antagligen kvällens hårdast arbetande musiker, han sjöng i fyra band! Här med Rolands Gosskör och Coca Carola.

Gamla Pengar på Beat Butchers 30 årskalas

Gamla Pengar hade det kanske lite tufft eftersom de inte har en massa gamla klassiker att bjuda på, men de har framtida klassiker!

Special awards på Beat Butchers 30 årskalas

Och till sist några hedersomnämnanden: Kvällens lookalike går till Asta Kask som hade Leif GW i bandet, Kvällens stiligaste skägg fanns i Sista Skriket och utmärkelsen för kvällens ”vi har faktiskt inte planerat klädseln” går till mig själv (till höger) och min polare Dahlman som båda dök upp i våra Alonzo T-shirts! 🙂

Länkar till andra bloggar om: , ,

Publicerat i Punk. Etiketter: , , . 1 Comment »

Ett svar to “Beat Butchers 30 årskalas på Münchenbryggeriet”

  1. Musik- och bloggåret 2014, årets album med mera | School´s Out Says:

    […] Jag har sett och skrivit om mer än 82 bra live gig (jag orkar inte räkna dem jag såg under Beat Butchers 30-årskalas och några var varken värda att skriva om eller räkna). Jag har lyssnat på fler nya album än […]


Kommentera

