Steak – Slab City

När jag såg bandnamnet och omslaget tänkte jag på skämtsam partyrock, men eftersom jag läst att Steak verkar inom en helt annan genre så gav jag Slab City en chans, och det är jag glad för. Här har vi fuzzig Stoner som inte alls är någonting att skratta åt. Steak är från London, men det låter verkligen Amerikansk öken! Kanske inte så konstigt med tanke på att grabbarna i Steak flög till Palm Springs och spelade in i Thunder Underground och att plattan är rattad av Harper Hug (Vista Chino, Brant Bjork, Nick Oliveri). Ökenlegenden John Garcia dyker upp som gästsångare på ett spår, vilket förstås är coolt, men sångaren Kippa klarar sig annars utmärkt på egen hand. (Jag tycker att han låter väldigt lik Eddie Vedder i Pearl Jam, men det kanske bara är jag?)

Jag har en känsla av att Slab City kommer att ligga högt upp på listorna över ”Årets Stoner” när det blir dags att summera året, så missa inte den här plattan om du gillar fuzzig Stoner Rock!

Länkar till Steak: Spotify, facebook, bandcamp

Steak - Slab City

Steak – Slab City

Länkar till andra bloggar om, , ,

Kommentera

