Fireborn: ”Expect fast and extreme Death Metal”

Fireborn

Precis när jag har skrivit klart min recension av Back To The Front (Entombed A.D.) nås jag av nyheten att L-G´s andra band Fireborn nu är fulltaligt. Bandet består av L-G Petrov och Victor Brandt från Entombed, A. Impaler (Necrophobic, Naglfar), Fredrik Folkare (Necrophobic, Unleashed) och Matte Modin (Raised Fist, ex Dark Funeral).

This is a new band that will not conflict with our other bands. Neither will the music sound like them. Expect fast and extreme Death Metal

SoundCloud finns tre stycken demoversioner av låtar från det kommande albumet, och jag tycker att det låter grymt bra!

Länkar till Fireborn: SoundCloud, facebook, hemsida

Länkar till andra bloggar om, , , ,

Publicerat i Death Metal. Etiketter: , , . 1 Comment »

Ett svar to “Fireborn: ”Expect fast and extreme Death Metal””

  1. Bloodbath – första låten med Nick Holmes publicerad | School´s Out Says:

    […] Den här hösten/vintern får vi släpp av Bloodbath, The Crown och Fireborn, och dessutom ska jag se Entombed A.D. på Kägelbanan! Välkommen mörka […]


Kommentera

