The Haunted – Cutting Teeth

Vissa band som lyfts fram i svensk press för hårdare musik (i praktiken Sweden Rock Magazine och Close-Up Magazine) så ofta att det känns som att man ”måste” digga dem, har jag inte fastnat för. Förutom Sabaton och Raubtier som jag skrivit om tidigare hör Arch Enemy, The Haunted och faktiskt Slayer till den gruppen. Det var med andra ord med låga förväntningar jag drog igång videon till The Haunteds nya låt Cutting Teeth, men vilken jävla låt rent ut sagt! Vilken intensitet! Brutalt så att till och med en garvad man som jag blir lite rädd! Jag måste definitivt lyssna ordentligt på deras färska Exit Wounds!

Länkar till The Haunted: Spotify, facebook, hemsida

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

