Hammerfall – (r)Evolution

Hammerfall - (r)Evolution

Hammerfall – (r)Evolution

Jag tänker inte ge mig på en recension av en platta jag bara lyssnat på en gång, men eftersom jag antagligen inte kommer att lyssna på (r)Evolution så många fler gånger så slänger jag in en kommentar i alla fall.
….Jag misstänker att Hammerfall hade en stor del i att locka tillbaka fler än mig till den klassiska hårdrocken i början av 2000-talet, och det ska de ha kudos för. En spellista med Hammerfalls bästa låtar från plattorna fram till Treshold lyssnar jag fortfarande gärna på om jag är på det humöret (jag ser på Spotify att jag inte har lyssnat på materialet utgivet efter 2006, så det kan jag inte uttala mig om), men på (r)Evolution tycker jag att de i stort sett rakt igenom kliver över gränsen från hårdrock till musikalfacket. När jag skrev om Accepts nya platta Blind Rage skrev jag att de lyckades med balansgången att vara melodiösa samtidigt som de låter tuffa på ungefär halva plattan, det är något som Hammerfall inte alls når upp till.

Hector’s Hymn blir min enda guilty pleasure från den här plattan.

Länkar till andra bloggar om: , ,

Kommentera

