Epidemics och Emmanismen

Lukinzine blev jag påmind om punkrockbandet Epidemics från Umeå, och det tackar jag för. Deras självbetitlade album satt som en smäck på väg till jobbet i morse. Från att ha vaknat med en rejäl tröttmössa så anlände jag till jobbet sprudlande av energi!

Under bussresan läste jag också sångerskan Emmas nystartade blogg Emmanismen. I den finns några välskrivna inlägg om till exempel det sneda i att om du som samhällsmedborgare brinner för att ”hjälpa kvinnor undan patriarkalt våld eller flyende undan krig” så får du göra det ideellt (”för hur skulle skulle det kunna generera tillväxt?”) och att det i dagens medieklimat räcker med att demonstrera mot Nazism för att bli kallad vänsterextrem.

Jag kommer att följa Emmas blogg med spänning och trots att jag inte räknar med att alltid kunna skriva under på vartenda ord i den tror jag att jag i de fall där jag inte omedelbart håller med i alla fall kan få mig en nyttig tankeställare.

Och jag kommer definitivt att lyssna på Epidemics oftare på mornarna!

P.S. I Emmas blogg läste jag också om festivalen Musikens Makt som i år bokade 90% kvinnodominerade akter. Kan man få önska en kväll med Epidemics, Besserbitch och Heavy Tiger? Kanske på Kägelbanan?🙂

Länkar till Epidemics: Spotify, facebook, hemsida

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Publicerat i Punk, Rock. Etiketter: , , , . Leave a Comment »

Kommentera

