Två oumbärliga livealbum

Jag har precis bilat genom landet och ljudet i stereon har varit blandat, men dessa två plattor var några av höjdpunkterna. De här två plattorna har en sådan skön livekänsla och är fyllda med så många fantastiska låtar att jag inte tvekar att utnämna dem till ett par av tidernas bästa album.

Judas Priest spelade in Priest…Live! under Fuel for Life turnen 1986 och eftersom jag såg dem i Stockholm det året så har jag en personlig anknytning till skivan. Den femtonåriga Christer hade aldrig varit med om en liknande rusch under en konsert, och den upplevelsen håller jag fortfarande som en av de absolut största händelserna med musikanknytning i mitt liv! Basen i Love Bites fick hela skelettet att vibrera och Rob Halford hade oss alla i ett järngrepp.

Priest...live!

Priest…live!

If You Want Blood, You’ve Got It spelades in av AC/DC under 1978 års världsturné, och den missade jag tyvärr…😉 Plattan är däremot en av de första jag köpte för egna pengar någon gång i början av 80-talet, och vilket köp det var!
Goodness gracious great balls of fire!”
Det här är en platta som får mig att vilja gå ut och hitta på alla möjliga rackartyg!

AC/DC - If You Want Blood

AC/DC – If You Want Blood

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

