Snowy Dunes och Ordos på KGB – Stockholm Summer Fuzz

Förra veckan såg jag Skraeckoedlan på KGB Bar & Restaurant på Malmskillnadsgatan här i Stockholm. Spelningen var en del av Stockholm Summer Fuzz, ett fantastiskt initiativ av Club Nomad, och i går var jag tillbaka och såg ”husbandet” Snowy Dunes och Ordos från Uppsala.

Snowy Dunes bjöd på skön bluesrockig psykedelia inspirerad av 60- och 70-talet och scenshowen innehöll både klättring och handpåläggning! 🙂 Snowy Dunes har bara en låt ute ännu (vad jag vet), och jag ser fram emot kommande släpp eftersom jag hörde flera låtar som jag vill bekanta mig närmare med!

Länkar till Snowy Dunes: Spotify, facebook

Snowy Dunes - KGB - 16 juli 2014

Snowy Dunes – KGB – 16 juli 2014

Ordos släppte ett 6-spårs album förra året som jag har lyssnat en del på, men det är lustigt vad mycket bättre det blev nu när jag har sett dem live! Ordos spelar mer Stoner/Sludgig fuzz med ett kryddmått Danzig, om det verkar rimligt… Det är svårt med beskrivningar ibland, men du behöver ju bara klicka på någon av länkarna nedanför för att lyssna själv! I den varma källarlokalen bestod scenshowen i ärlighetens namn mest av svettig hud… 😉

Länkar till Ordos: Spotify, bandcamp, facebook

Ordos - KGB - 16 juli 2014

Ordos – KGB – 16 juli 2014

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

2 svar to “Snowy Dunes och Ordos på KGB – Stockholm Summer Fuzz”

  1. Mangoo värmer upp för Truckfighters och det blir fuzziga mellandagar! | School´s Out Says:

    […] fuzzig julfest på Copperfields den 26:e och 27:e december (länk till eventet). Den 26:e spelar Snowy Dunes (!), MaidaVale och Rymddröm, men då får det som sagt bli Debaser för min del. Den 27:e tänker […]

  2. Snowy Dunes, Mangoo och Truckfighters på Debaser | School´s Out Says:

    […] bandet upp på scenen var de lokala hjältarna Snowy Dunes som sin vana trogen bjöd på ett stabilt och engagerat framträdande av psykedelisk bluesrock. De […]


Kommentera

