Egonaut på Putte i Parken

Det tredje bandet jag såg på Putte i Parken var Egonaut. Jag hade inte hört bandet tidigare (trodde jag), men när de drog igång första låten så tänkte jag, ”vänta nu, det här känner jag igen!” En snabb titt i telefonen bekräftade att jag med glädje hade lyssnat på Egonauts senaste album Mount Egonaut tidigare, faktiskt med sådan glädje att jag hade favoritmarkerat i stort sett varenda låt på plattan! (Att bandnamnet sedan uppenbarligen inte hade fastnat i mitt medvetande beror nog främst på att jag lyssnar på för mycket ny musik och återigen tänker jag att jag ska ta en paus från ny musik och bara lyssna på det jag redan tycker är bra under en period…).

Om du uppskattar melodiös hårdrock med orgel (och varför skulle du inte göra det?!) så tycker jag absolut att du ska ge Egonaut från Borås en chans!

Länkar till Egonaut: Spotify, facebook, hemsida

Egonaut - Karlstad - 3 juli 2014

Egonaut – Karlstad – 3 juli 2014

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Ett svar to “Egonaut på Putte i Parken”

  1. Egonaut – recension av Deluminati | School´s Out Says:

    […] senaste album ”Mount Egonaut” och såg dem live förra sommaren på Putte i Parken (länk). Då spelade de på Studiefrämjandets scen tack vare att de vunnit Livekarusellen, och för […]


Kommentera

