Halvårsrapport 2014

I slutet av mars skrev jag en kvartalsrapport för bloggen och då är det väl inte mer än rätt att fylla på med en halvårsrapport nu! Sedan kvartalsrapporten har jag skrivit 84 st inlägg. Det är en liten nedgång eftersom jag skrev 96 inlägg under det första kvartalet, men trots allt snittar jag ungefär ett inlägg om dagen det första halvåret av 2014 och det är jag nöjd med! När jag gör en grov sortering av kategorierna ser jag att ”Punk och Hardcore” har gått om ”Stoner/doom/retro”-rocken som dominerade det första kvartalet. Precis som jag trodde har också traditionell hårdrock och ”Rock/Pop” ökat. Det känns ganska naturligt med tanke på de ljusare tiderna, trots att det är höstkallt ute!

Högst betyg för skivsläpp har Get Your Gun, Gamla PengarSalem’s Pot och Herder fått, men jag vill också lyfta fram The Socks som nog borde fått det högsta betyget för sin suveräna debutplatta! Den bästa konsertkvällen under det här kvartalet var definitivt förfesten till Muskelrock där jag fick se Salem’s Pot, Mother Kasabian och Skraeckoedlan samma kväll! Tre suveräna spelningar med band jag verkligen ser fram emot att få se igen. Den bästa enskilda spelningen var nog Alonzo på Kafé 44

Under det första kvartalet såg jag 28 band live, men det här kvartalet har det bara blivit 20 stycken som varit tillräckligt bra för att uppmärksamma i bloggen… En smärre besvikelse, men fortfarande OK!

Just nu ser jag mest fram emot Turbonegro i Karlstad på torsdag, så här kommer I Got a Knife:

Publicerat i Uncategorized. Etiketter: . Leave a Comment »

Kommentera

