Mary´s Kids och Vicious Irene på Kägelbanan – (Anti)nationaldagspunk 2

När jag hade sett Alonzo Fas 3 och Matriarkatet på Kafé 44 kutade jag upp till Kägelbanan vid Mosebacke torg för att se ytterligare ett par band. Jag missade tyvärr Slöa Knivar så det första bandet för mig var Mary´s Kids som jag också såg på Southside den 1 maj. Liksom då levererade bandet sin punk rakt på utan foten på bromspedalen. Om jag ska komma med någon konstruktiv kritik så är det faktiskt att det gick lite för fort… (Se där var något jag inte trodde att jag någonsin skulle säga!) Men jag tycker faktiskt att det gick så fort att det blev lite otydligt, en del av det svängiga och stunset i melodierna gick förlorade.

Länkar till Mary’s KidsSpotifySoundCloudfacebookbandcamp

Mary´s Kids - 6 juni 2014 - Kägelbanan

Mary´s Kids – 6 juni 2014 – Kägelbanan

Sedan klev Vicious Irene på och levde upp till namnet! Det är inget snack om att Alonzo svängde mest den här kvällen, men Vicious Irene var definitivt hårdast. Jag har inte lyssnat på bandet tidigare men de har tydligen spelat ihop i 12 år, och det märktes. De drog av tight och tung metallinfluerad punk som jag kommer att kolla upp på platta.

Länkar till Vicious Irene: bandcamp, facebook, hemsida

Vicious Irene - 6 juni 2014 - Kägelbanan

Vicious Irene – 6 juni 2014 – Kägelbanan

Honningbarna är ett band som jag inte heller har lyssnat på och trots att jag hade hört att de skulle vara bra under kvällen så tyckte jag att det fick räcka med fyra band. Jag avslutade i stället kvällen på Kellys i sällskap av en Sleaze-rockare, en kock och med hårdrockshits i högtalarna.

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Kommentera

