Muskelrock Pre-Party med Salem’s Pot, Mother Kasabian och Skraeckoedlan

Just nu pågår festivalen Muskelrock utanför Alvesta. Jag hoppar över själva festivalen men i onsdags var det en förfest i Püssy A Go Go´s lokaler i Gamla stan som jag är glad att jag inte missade! Det var en fantastisk kväll med Doom, Stoner & Psychedelica i olika grader och det har tagit mig två dagar att piggna till efter äventyret!

Först ut var Salem´s Pot som jag skrivit om tidigare. Deras psykedeliska skräckfilmsdoom blev förstås snäppet hårdare live och den smått skrämmande och allmänt dekadenta känslan som sminket, maskerna och vissa andra inslag gav fick mig att inte bara tänka på Hawkwind utan även på Nirvana och Turbonegro när jag lyssnade. (Spotify)

Salem´s Pot - 28 maj 2014 - Püssy A Go Go

Salem´s Pot – 28 maj 2014 – Püssy A Go Go

Sedan klev Mother Kasabian på scenen och rev av mer renodlad rock. Det var svårt att inte tänka på Led Zeppelin och The Doors när sångaren Gidon spelade ut hela sitt register med både röst och kropp. Med en sådan frontman skulle jag bli förvånad om inte Mother Kasabian slog stort internationellt så småningom!  (Soundcloud, Reverbnation, MyDebaser)

Mother Kasabian - 28 maj - Püssy A Go Go

Mother Kasabian – 28 maj – Püssy A Go Go

Sist ut var Skraeckoedlan, och de var Skraeckoedlan helt enkelt! Som Godzilla stampade de taktfast ner allt motstånd och fick oss att headbanga och gunga till både klassiker som Haven och Cactus och en ny låt som förde tankarna till Entombed. När jag pratade med ett par av grabbarna efteråt bekräftade de att en ny platta kommer i oktober och det är nästan så att jag längtar efter hösten!  (Spotify, inlägg om en tidigare konsert)

Skraeckoedlan - 28 maj 2014 - Püssy A Go Go

Skraeckoedlan – 28 maj 2014 – Püssy A Go Go

Kvällen arrangerades av killarna i Mother Kasabian och den nystartade klubben Blvck Mvss och de radade upp tre fantastiska band den här kvällen! Tre band som jag kommer att göra vad jag kan för att få se igen, tillsammans eller var för sig.

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

6 svar to “Muskelrock Pre-Party med Salem’s Pot, Mother Kasabian och Skraeckoedlan”

  1. Katie Morales Says:

    Hej! Jättefin recension! Dock är det inte Püssy som arrangerade utom de var de fantastiska killarna i Mother Kasabian och vi i den nystartade klubben Blvck Mvss!!

  2. Skraeckoedlan på KGB | School´s Out Says:

    […] I går såg jag i alla fall Skraeckoedlan för tredje gången i år (inlägg från i mars och maj) och de här mörka och murriga bilderna illustrerar kvällen ganska bra. Skraeckoedlan körde […]

  3. MaidaVale, Bautastor och Mother Kasabian på Copperfields | School´s Out Says:

    […] spelningen väl i baren och var kanske lite trött😉 men återigen imponerade trion på mig! (Tidigare inlägg) Tungt och engagerat är nog orden som beskriver spelningen bäst och vill du höra hur det […]

  4. Salem´s Pot – …lurar ut dig på prärien | School´s Out Says:

    […] Salem´s Pot live, lyssna på den nya singeln […]

  5. Årslistan 2014 – Årets konsert: Stoner-, Doom-, Fuzz-, Ockult rock | School´s Out Says:

    […] Püssy a Go Go @The Liffey, Lé Betre på Copperfields, Snailking på klubb Undergången och så Muskelrock Pre-Party där Salem’s Pot, Mother Kasabian och Skraeckoedlan […]


Kommentera

