Lord Vicar på Püssy A Go Go

I fredags såg jag Lord Vicar på Püssy A Go Go. Gitarristen Kimi Kärki satte ihop bandet efter att Reverend Bizarre lade ner verksamheten (han kallade sig Peter Vicar i Reverend Bizarre) och om jag förstått saken rätt tog han med sig roddaren Jussi ”Ironhammer” Myllykoski på bas. Var han hittade britten Gareth Millsted som spelar trummor vet jag inte, men sångaren är ju vår svenske doom-stolthet Lord Chritus (Christian Linderson) som jag skrivit om flera gånger tidigare. Han imponerade stort på mig när jag såg honom med Goatess i januari och han gjorde ett bra jobb i fredags också. Texterna satt kanske inte hundraprocentigt och jag tänkte att Lord Vicar antagligen inte är så aktiva längre, men i dag såg jag på facebook att de går in i studion i sommar för att spela in sitt tredje album, Gates Of Flesh. Gött! Personligen hoppas jag att det nya albumet kan ge debuten Fear No Pain en match, men det blir svårt. Fear No Pain är en av mina absoluta doom favoriter.

Länkar till Lord Vicar: Spotify, facebook

Lord Vicar - 23 maj 2014 - Pussy A Go Go

Lord Vicar – 23 maj 2014 – Pussy A Go Go

 

Ett svar to “Lord Vicar på Püssy A Go Go”

  1. Årslistan 2014 – Årets konsert: Stoner-, Doom-, Fuzz-, Ockult rock | School´s Out Says:

    […] är ganska många: The Graviators på Kägelbanan, The Tower, The Order Of Israfel, Goatess och Lord Vicar som alla spelade på Püssy a Go Go @The Liffey, Lé Betre på Copperfields, Snailking på klubb […]


Kommentera

