Fu Manchu – Gigantoid

Fu Manchu - Gigantoid

Fu Manchu – Gigantoid

Ur led är tiden… Fu Manchus nya platta Gigantoid finns nu tillgänglig för gratis streaming via olika kanaler och du kan ladda ner den via bandcamp, men om du vill ha en fysisk skiva får du vänta till i juni.

Jag har alltid varit lite ambivalent när det gäller Fu Manchu och deras eventuella storhet. Jag älskar det fuzziga soundet och Scott Hills kaxiga sång, men jag har sällan orkat lyssna på dem speciellt länge. Nu finner jag att jag sitter här och lyssnar på plattan om och om igen…

Är det här plattan som vinner över mig helhjärtat på Fu Manchus sida?
Jag tror banne mej det!
.

Länkar till Fu Manchu: Spotify, SoundCloud, bandcamp, facebook, hemsida

Fu Manchu

Fu Manchu

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Ett svar to “Fu Manchu – Gigantoid”

  1. Musik- och bloggåret 2014, årets album med mera | School´s Out Says:

    […] grå mornar den här hösten (länk) borde förstås ha varit med någonstans i toppen, likaså Fu Manchu, Vampire, Witch Mountain, Snailking och en hel drös andra band, men jag har inte tid att […]


Kommentera

