Class of Kill’em High – S​/​T

”Gaphals levererar igen” skrev jag när Class of Kill´em High hade släppt sin singel Ultima Hombre i mitten av mars. Nu är det självbetitlade debutalbumet här och jag har ingen anledning att ta tillbaka mitt uttalande. Skivan innehåller tio spår ”indie slacker rock’n’roll” som får mig att tänka på The Jesus & Mary Chain, Popsicle, Radiohead och Nirvana. Ett av de där banden gillar jag inte (gissa vilket!) och det innebär att jag inte heller faller pladask för hela plattan, men tillräckligt många låtar hamnar i spellistan för sommarens grillkvällar för att jag ska kunna rekommendera albumet. Liksom med Dödsfest så är det skönt att kunna spela bra ny musik när jag har gäster som av någon anledning inte uppskattar varken Behemoth eller Conan…

Länkar till Class of Kill’em High: Spotify, bandcamp, facebook, Gaphals,

Class of Kill'em High

Class of Kill’em High

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Publicerat i Pop, Rock. Etiketter: , , , . 2 Comments »

2 svar to “Class of Kill’em High – S​/​T”

  1. Class of Kill’em High – Ratt Disease | School´s Out Says:

    […] har skrivit om Class of Kill´em High tidigare och jag skrev då att en hel del låtar på deras självbetitlade debutalbum hamnar i […]

  2. Dalaplan – Plikt och elände | School´s Out Says:

    […] blir en fyra i betyg för Dalaplan och i kategorin rock/pop har nu Class of Kill’em High, Dödsfest och The Garon Presleys fått stark konkurrens på årsbästalistan. Två representanter […]


Kommentera

