One Hour Hell – Interfectus

One Hour Hell - Interfectus

One Hour Hell – Interfectus

Det här med ”hemmalag” har jag skrivit om tidigare. Hittills har Södertälje med stolthet representerats av OrangeClub på ganska bred front, men här kommer One Hour Hell med en riktig käftsmäll som riktar sig till en lite smalare publik, en publik som också tål lite tuffare tag! I Close-Up Magazine läser jag att One Hour Hell spelar ”teknisk death/trash” och att även den säregna rytmiken från ”djent” har letat sig in på Interfectus.

”Låter det bra så låter det bra, sedan får det vara influerat hur fan som helst” säger bandets trummis Martin Ågren och det håller jag verkligen med om.

Och bra tycker jag att det låter! Riktigt jäkla bra! Interfectus ligger nu i en spellista i telefonen och när jag behöver vakna till på morgonen är det One Hour Hell som får väcka mig ett tag framöver!

Länkar till One Hour Hell: Spotify, facebook, bandcamp

One Hour Hell

One Hour Hell

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Kommentera

