Arkham Witch

Som jag skrev häromdagen inspirerade konserten med Starblind mig till att lyssna på klassisk Heavy Metal. Förutom de gamla hjältarna från 80-talet så är Arkham Witch ett av de banden som jag (återigen) vänt mig till. Plattorna On Crom’s Mountain och Legions of the Deep är båda suveräna uppvisningar i hur man kan släppa relevant musik i den här stilen även i modern tid. Samtidigt som du oundvikligen då och då kommer att le åt de uppenbara passningarna till dina gamla favoritband så får du fantastisk nyskriven musik i en snygg förpackning, det är ju rena rama Kinderägget!🙂

Länkar till Arkham Witch: Spotify, bandcamp, facebook

Arkham Witch

Arkham Witch

.


.

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Ett svar to “Arkham Witch”

  1. Arkham Witch – ”Get Thothed Vol. I” | School´s Out Says:

    […] Witch har jag skrivit om tidigare och jag skrev då: ”Samtidigt som du oundvikligen då och då kommer att le åt de uppenbara […]


Kommentera

