Masshysteri – Dom kan inte höra musiken

Vissa låtar är så j-la bra att de förtjänar utnämningen ”världens bästa låt”. Det här är en samling låtar som alla får mig att utbrista ”det här är världens bästa låt” när de spelas, och min sambo att fylla i med ”den här också?”… För självklart kan man inte säga vilken låt som är världens bästa, men de låtar som får den utnämningen är alla ”världens bästa” just i den stund de spelas. Det brukar ofta handla om klassiker med tvåsiffriga år på nacken (se kategorierna i högerkant), men Masshysteris Dom kan inte höra musiken har klarat av det här på bara några år. Ett modernt mästerverk helt enkelt!

Att Masshysteri har skrivit en av världens bästa låtar och en samling andra godbitar gör att det är med blandade känslor jag ser fram emot fredagens spelning med Hurula på Debaser Strand… Kommer jag att bli besviken? Om jag jämför med Masshysteri kommer jag antagligen det, så jag ska försöka låta bli!

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

