Starblind på Harry B James

I onsdags när jag hade sett Dödsfest på Fritz´s Corner (bättre på skiva än live) åkte jag till Harry B James och såg Starblind också. (Har man väl kommit igång så…🙂 ). Starblind spelar NWOBHM och gör det så bra att jag efter konserten har kommit in i en riktig klassisk Heavy Metal period. Starblind inspireras av en handfull band som alla var mina favoriter under tidigt 80-tal och de tog mig med på en övertygande tidsresa. Helt suveränt och jag längtar redan till nästa gång jag får se dem live!

(Jag misstänker att jag var ett snäpp mer än salongsberusad eftersom jag bjöd sångaren på en öl mitt under spelningen, men jag tror ändå att jag kan gå i god för att de var riktigt bra, och Heavy Metal ska väl ändå inte spisas på tom mage!?)

Starblind är ett band från Stockholm som bildades förra våren av f d medlemmar i Danger, Steel Attack, The Backbones och Sadauk. Deras debutalbum Darkest Horrors släpps den 29 april. Räkna med mig som kund!

Länkar till StarblindfacebookhemsidaReverbnation

Starblind - Harry B James 16 april 2014

Starblind – Harry B James 16 april 2014

Länkar till andra bloggar om: , , ,

3 svar to “Starblind på Harry B James”

  1. Mike Says:

    Tack för ölen och kul att du gillade vårt sound. Varmt välkommen också till Pub Anchor den 7e Maj för nästa spelning, detta kommer vara release gig för vår kommande platta.

    Mvh
    Mike /Starblind

  2. Arkham Witch | School´s Out Says:

    […] jag skrev häromdagen inspirerade konserten med Starblind mig till att lyssna på klassisk Heavy Metal. Förutom de gamla hjältarna från 80-talet så är […]

  3. Seance Says:

    Lät bra det där! Men scenkläderna andades inte 80tal istället känns det Grunge gör om gör rätt!


Kommentera

