Djävulen Möblerar Om – Gigtips i helgen

Jag fick syn på att bandet Djävulen Möblerar Om spelar i Stockholm i helgen (länk). Själv kan jag inte gå eftersom jag är i Malmö, men det kan säkert bli ett bra gig. Jag kom dessutom på att jag har ett gammalt inlägg liggande som inte blivit publicerat tidigare och passar på att göra det:
——————————————————————–

”Så här låter det när Djävulen Möblerar Om!”

Nästan längst ner i min inbox hittar jag ett mail som väcker nyfikenhet! Bifogat finns två låtar som visar sig utgöra en debutsingel från bandet Djävulen Möblerar Om och en omslagsbild. Efter att ha lyssnat igenom låtarna ett par gånger kan man säga att jag tycker om hälften av mailets innehåll. Om vi börjar med musikens… ”förpackning”, eller kanske mer trendigt uttryckt bandets varumärke, så är bandnamnet riktigt bra men omslagsbilden rent ut sagt kass. Av de två låtarna är inte ”Universum i en kub” direkt dålig, men det är singelns baksida som får mig att skriva det här inlägget. Låten ”Årtusendets skämt” förtjänar helt klart att spridas! Det är punkig Sleazerock som får mig att tänka på Hardcore Superstar och jag hoppas att fler låtar på ett kommande album går i den här stilen. Då kan det bli ett riktigt partyalbum!

Djävulen Möblerar Om - Universum i en kub

Du kan hitta Djävulen Möblerar Om på Facebook och Spotify.

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Kommentera

