Dödsfest – Det Sista Äventyret

Dödsfest – Det Sista Äventyret

Dödsfest – Det Sista Äventyret

Förra gången jag skrev om Dödsfest hade de precis släppt sin andra singel och nu är debutalbumet Det sista äventyret här. Dödsfest skriver själva att de spelar ”vindpinad, smutsig rock som nästan välter”, och jag kommer inte på någon bättre beskrivning. Det här är musik som ligger ganska långt ifrån vad jag vanligtvis skriver om, men eftersom Dödsfest med den här plattan tar mig tillbaka till några fantastiska konserter med Bob Hund och ensamma kvällar med Varma öl och kalla element så vill jag ändå rekommendera den. Om du inte är helt fast i den hårdare rocken så tycker jag att du ska ge Det sista äventyret ett par genomlyssningar, den växer.
….Den 15 februari gjorde jag valet att se Gravmaskin och The Tower på Püssy a Go Go i stället för att se Dödsfest och INVSN och även om jag inte ångrar valet så grämer det mig lite att de spelade samma kväll. På onsdag får jag i alla fall en ny chans att se Dödsfest på deras releasefest, och den här gången tror jag att det blir av. Magistern har ju påsklov!🙂

Länkar till Dödsfest: Spotify, facebook, Novoton

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Publicerat i Pop, Rock. Etiketter: , , , . 4 Comments »

4 svar to “Dödsfest – Det Sista Äventyret”

  1. Dödsfest | School´s Out Says:

    […] (Uppdatering: Ett nytt inlägg om albumet Det sista äventyret.) […]

  2. Starblind på Harry B James | School´s Out Says:

    […] onsdags när jag hade sett Dödsfest på Fritz´s Corner (bättre på skiva än live) åkte jag till Harry B James och såg Starblind […]

  3. Class of Kill’em High – S​/​T | School´s Out Says:

    […] i spellistan för sommarens grillkvällar för att jag ska kunna rekommendera albumet. Liksom med Dödsfest så är det skönt att kunna spela bra ny musik när jag har gäster som av någon anledning inte […]

  4. Dalaplan – Plikt och elände | School´s Out Says:

    […] blir en fyra i betyg för Dalaplan och i kategorin rock/pop har nu Class of Kill’em High, Dödsfest och The Garon Presleys fått stark konkurrens på årsbästalistan. Två representanter från […]


Kommentera

