Gamla Pengar – färdiga med albumet ”Här kommer kriget”

På Beat Butchers sida läser jag att Gamla Pengar nu är klara för albumdebuten Här kommer kriget. Skivan spelades in i Studio Motion och har en ”mer välkomnande” produktion än tidigare. Sångare och gitarrist Mikey Lennartsson förklarar:

Vi ville göra en tydlig skiva. Med högt mixad sång. Det ska vara omöjligt att missförstå. Jag blir så trött på det som spelas på radion. Band med miljonpublik som sjunger om absolut ingenting. Dom har en möjlighet som dom bara pissar bort. Det är bara yta och tomhet.

Jag utnämnde Gamla Pengar till ”Årets nykomlingar” 2013, gav dem fyra tuppkammar för deras senaste EP släpp och såg dem live@LostSound för bara ett par veckor sedan. Det här är ett band som jag verkligen gillar, och den första videon som premiärspelas i dag gör att jag ser fram emot det kommande albumet som ingenting annat just nu!

Mikey är en riktig showman som passar lika bra i den här uniformen som i de tidigare jag sett, ”solstollen” och ”prästen”. 🙂

Länkar till andra bloggar om: , ,

Publicerat i Punk. Etiketter: , , . Leave a Comment »

Kommentera

