OrangeClub

Jag försöker som bekant lyfta fram band som inte har slagit igenom ännu här i bloggen och i dag är det dags att dra fram OrangeClub ur kortleken, ett band som av någon oförklarlig anledning inte har breakat ännu. OrangeClub kommer liksom jag själv från Södertälje och via gemensamma vänner och kollegor har jag blivit ytligt bekant med medlemmarna, så jag hävdar ingen som helst opartiskhet när jag säger att OrangeClub är ett av alla hårt kämpande band lite utanför allmänhetens sökarljus som jag minst förstår varför de befinner sig där. OrangeClub spelar en typ av hård rock (ja, särskrivningen är medveten) som jag tycker borde gå hem brett. Den är tillräckligt hård för hårdrockare, men samtidigt så melodiös och svängig att den har en möjlighet att gå hem även i andra läger…
…. OrangeClub finns på Spotify och eftersom bandet alltid letar spelningar så vet jag att de skulle bli glada om någon som kan ordna med sådant kontaktade dem via Facebook eller hemsidan.

Det var svårt att välja video till det här inlägget men till slut blev det MTL för att den är så jäkla bra, men jag tycker att OrangeClub gör snygga grejer för att vara ett litet band innan breaket, kolla även in deras videos till NYAH och Dancer.


OrangeClub på en spelning i december 2013

OrangeClub

OrangeClub på RoQ

3 svar to “OrangeClub”

  1. Heja Heavy Tiger – ingen sportfåne, men tydligen musikfåne! | School´s Out Says:

    […] går bra för ett band från Södertälje eller Malmö. Södertälje representeras med stolthet av OrangeClub och Malmö får just nu representeras av Hårda tider som jag nyss gav toppbetyg och […]

  2. One Hour Hell – Interfectus | School´s Out Says:

    […] har jag skrivit om tidigare. Hittills har Södertälje med stolthet representerats av OrangeClub på ganska bred front, men här kommer One Hour Hell med en riktig käftsmäll som riktar sig till […]

  3. OrangeClub har släppt en singel med två A-sidor | School´s Out Says:

    […] från Södertälje har jag skrivit om tidigare. Då hade de plattan The Kill med hela tre snygga tillhörande videos ute (MTL, NYAH och Dancer). […]


Kommentera

