Castle – Under Siege – och ett coverkrig med Bloody Hammers

Grimgoth har gjort mig uppmärksam på att Castle från San Francisco släpper sitt tredje album Under Siege den 16:e maj. Jag har inte lyssnat på Castle tidigare, men det kommer jag definitivt att göra framöver. Jag tycker att Castle påminner en del om Bloody Hammers som också släpper ett nytt album i maj och av en slump har banden tydligen spelat in en cover på samma låt, Alice Coopers Second Coming. Vad är oddsen för det!?

Länkar till Castle: bandcamp, Spotifyfacebook, hemsida
(
Deras första album finns bara på bandcamp och deras andra bara på Spotify…)

Först tittar vi på Temple of the Lost från det kommande albumet Under Siege

och sedan på covern av Alice Coopers Second Coming, som vad jag förstår även den kommer att vara med på Under Siege. Jag är generellt inte så förtjust i covers, men den här tycker jag att de har gjort riktigt bra! Det ska bli spännande att få höra Bloody Hammers version!

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

2 svar to “Castle – Under Siege – och ett coverkrig med Bloody Hammers”

  1. Spader Ess Says:

    Jo, det här blir spännande.

  2. Bloody Hammers – Welcome To The Horror Show | School´s Out Says:

    […] få höra Bloody Hammers version av Alice Coopers Second Coming, för jag tror att de kan smiska Castle på fingrarna! […]


Kommentera

