Röjsåg – Bring It On

Röjsåg är ett band från Växjö som spelar ”Harcore-dopad Rock’n’Roll”. I november 2011 släpptes den första singeln Storm, i mars 2013 den andra singeln Du Blöder och nu i februari släpptes EP´n Bring It On som innehåller tre låtar.

Harcore-dopad Rock’n’Roll” låter ju som något som jag skulle kunna gilla, och visst gör jag det! Särskilt på den senaste EP´n tycker jag att de har hittat en bra balans mellan hardcore, punk och rock´n´roll som gör att musiken blir melodiöst minnesvärd samtidigt som den har aggressionen från hardcoren kvar. Låten Rädd för allt är en LOK-doftande jäkla hit som gått på repeat här hemma ett tag! Killen med flaggan som dyker upp i ”presentationsvideon” Röjsåg här nedanför ska tydligen bli en följetong. På hemsidan läser jag: ”Varför rusar killen i rånarluva genom skogen? Släpper han någonsin flaggan? Vem är han? Dessa frågor kommer vi förhoppningsvis få svar på i sommar.”

Jag ser fram emot svaret på dessa frågor och framför allt fler låtar från Röjsåg! Bring it on!

Länkar till Röjsåg: Spotify, SoundCloud, facebook, hemsida

Publicerat i Hardcore, Punk. Etiketter: , , , . 1 Comment »

Ett svar to “Röjsåg – Bring It On”

  1. Röjsåg – Rädd för allt | School´s Out Says:

    […] början av mars skrev jag om Röjsåg från Växjö som spelar utmärkt ”Harcore-dopad Rock’n’Roll”. Jag skrev att […]


Kommentera

