Kvartalsrapport

Årets första tre månader har passerat och eftersom jag gjort en nysatsning i den här bloggen
så skriver jag ihop en liten kvartalsrapport.

Jag har skrivit totalt 96 inlägg och inte lämnat någon dag tom sedan i början av januari, vilket innebär att jag med råge uppfyller kraven i utmaningen Blogg100. Jag är inne i ett bra flow och tycker framför allt att det är fantastiskt roligt, så jag ser ingen anledning till att jag inte skulle kunna hålla uppe den här takten åtminstone till sommaren. När jag gör en grov sortering ser jag att ”Stoner/doom/retro”-rocken dominerar, följt av de nästan lika stora kategorierna Punk/Hardcore och Hårdrock/Heavy Metal. Känner jag mig själv rätt så kommer antagligen det följande kvartalet att innehålla en större andel rock/pop och traditionell hårdrock; gladare musik och rocklåtar som passar att grilla till helt enkelt.

Under det första kvartalet har Hårda tider, We Live In Trenches, Gehennah och The Graviators fått full pott i betygsstegen när det gäller skivsläpp och en hel drös med andra band den fantastiska fyran (se nedan i vänsterkant). När det gäller livespelningar ligger nog Goatess, Gehennah, Heavy Tiger, Behemoth och Skraeckoedlan bäst till på årsbästalistan hittills… (När jag räknar efter ser jag att jag sett 28 st band live under årets första tre månader, inte illa!)

Vad finns att se fram emot då? Det har jag faktiskt inte så bra koll på… Jag vet att kvartal två bör bjuda på släpp från Bloody Hammers och Hurula, vilket jag ser fram emot. Ett av mina absoluta favoritband Alonzo Fas 3 är klara med inspelningen av sin nya skiva, men jag vet inte när den släpps (högst frustrerande!). I svensk media ser man mest ut att ladda för att Sabatons släpp av Heroes men som jag skrivit tidigare är Sabaton inget för mig.

Nåväl, jag har fullt förtroende för att kvartal två blir minst lika bra som kvartal ett! Jag låter den fantastiska Jason få representera både våren (😉 ) och en kategori av musik som lyst med sin frånvaro:

2 svar to “Kvartalsrapport”

  1. Grillkväll med Dust Bowl Jokies | School´s Out Says:

    […] min kvartalsrapport skrev jag att musikdieten under våren antagligen kommer att innehålla ”en större andel […]

  2. Halvårsrapport 2014 | School´s Out Says:

    […] slutet av mars skrev jag en kvartalsrapport för bloggen och då är det väl inte mer än rätt att fylla på med en halvårsrapport nu! Sedan […]


Kommentera

