Wolfmother släpper nytt album – New Crown

Wolfmother - New Crown

Wolfmother – New Crown

Helt utan förvarning slängde Wolfmother upp ett nytt album på bandcamp i förrgår!

Det har gått 5 år sedan Cosmic Egg släpptes och ett tag verkade det inte troligt att det skulle bli mer än två album för australiensarna. Förra året splittrades bandet och sångaren Andrew Stockdale släppte soloalbumet Keep Moving. Trots att bandet återförenades efter bara tio veckor sa Stockdale att han tyckte att det kändes obekvämt att uppträda under namnet Wolfmother efter att originalmedlemmarna Chris Ross och Myles Heskett lämnat bandet… Men här är de alltså nu igen med ett tredje album!

Hur låter det då? Jo, det låter rått, skitigt, kraftfullt, svängigt och riktigt, riktigt bra!
Skivan finns inte på Spotify ännu, men du kan lyssna på bandcamp och sedan köpa en nedladdning för 7 AU-dollar, det gjorde jag. (Priset motsvarar ynka 43 Kr).

Jag blev så till mig av nyheten att jag knappt hann lyssna igenom albumet innan jag skrev det här inlägget och därför delar jag inte ut något betyg i det här läget, men jag känner att ett högt betyg kommer så småningom!
(Uppdatering: Min recension av New Crown)

En riktigt skön liten video har man hunnit knåpa ihop också:

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Publicerat i Hårdrock, Rock. Etiketter: , , , . 1 Comment »

Ett svar to “Wolfmother släpper nytt album – New Crown”

  1. Wolfmother – recension av New Crown | School´s Out Says:

    […] drygt en månad sedan skrev jag att Wolfmother oväntat hade släppt ett nytt album, New Crown. Jag skrev också att jag trodde att jag skulle […]


Kommentera

