Krökbacken och dess söner – Mamont och New Keepers of The Water Towers

Krökbacken är en festival för Stoner och Doom rock ”i en sandgrop” utanför Leksand som går av stapeln i mitten av augusti. Tyvärr kan jag nog inte besöka sandgropen, men den 5 april anordnas något som kallas Sons of Krökbacken på Copperfields i Stockholm. Då spelar Mamont och New Keepers of The Water Towers och det tänker jag inte missa!

New Keepers of the Water Towers - The Cosmic Child

New Keepers of the Water Towers – The Cosmic Child

Det innebär alltså att jag kommer att stå framför samma scen och doom-dansa till Mammuten som jag stod och vaggade framför till Cactus med Skraeckoedlan för inte så länge sedan, det är ju nästan för bra för att vara sant!
….New Keepers of The Water Towers spelar Space rock som är mer symfonisk och progressiv än vad jag i vanliga fall lyssnar på, men det låter riktigt, riktigt bra!

Länkar till Krökbacken: Krökbacken festivalSons of Krökbacken

Länkar till New Keepers of the Water TowersSpotifybandcampfacebook

Länkar till MamontSpotifybandcampfacebookhemsida

När jag spelade Mammuten hemma för ett tag sedan fnös min sambo och tyckte att jag skulle vara försiktig med att kalla hennes topplistespop för enformig framöver… Hur ska jag få henne att förstå att det det är högre kvalitet på min enformiga musik…😉

Mamont

Mamont

.

Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

