Deap Vally

Deap Vally

Deap Vally

onestowatch skriver på Instagram: ”Imagine if Led Zeppelin and Black Sabbath each had a daughter and taught her everything they knew and loved. Then those girls met and made a band. That band is Deap Vally. Checkout our special interview at onestowatch.com.”

Det är klart att man kollar upp bandet med en sådan teaser, och nu har jag vidarebefordrat den till dig! 🙂 Duon från Los Angeles består av Lindsey Troy (gitarr och sång) och Julie Edwards (trummor och sång) och de släppte sitt debutalbum Sistrionix i somras.

Deap Vally spelar en väldigt avskalad och lite skev rock med gott om hjärta och melodiösa refränger. Jag tycker att The White Stripes är en mer relevant jämförelse än Black Sabbath, men om du gillar dem tycker jag definitivt att du ska ge Deap Vally en chans!

Jag brukar prata om att jag gillar när band har tänkt igenom hur man framställer sig. Jag tycker att det är coolt när man kan se på ett band eller på en skiva ungefär hur det kommer att låta, men Deap Vally verkar snarare leka med bilden av sig själva… och det är också ganska coolt.

Du kan lyssna på Deap Vally på Spotify, ta reda på mer om bandet på deras hemsida och hålla koll på det senaste på facebook.

Länkar till andra bloggar om: , ,

Publicerat i Rock. Etiketter: , , . 1 Comment »

Ett svar to “Deap Vally”

  1. Spader Ess Says:

    Dom är riktigt skön, och precis som du säger mycket hjärta och fan anamma…


Kommentera

