Nu ser jag fram emot: Sista sekunden, Gamla pengar m fl

Sista sekunden m fl på Debaser

Bildlänk till Debaser

Jösses, det här kommer att gå vilt till! Det är ingen tvekan om att jag ser fram emot det här giget!

Gamla Pengar utnämnde jag till Årets nykomlingar 2013 (länk) och sedan dess har de släppt en split med nya låtar som jag verkligen gillar och nyligen recenserade (länk).

Sista Sekunden har en speciell plats i mitt hjärta efter en fantastisk spelning på KB i Malmö i maj 2010 när de hade releasefest för sin platta Åldras med stil.

Agent Attitude har jag inte lyssnat på tidigare, men en första genomlyssning på Spotify ger mersmak.

Primitive Rites har en demo uppe på bandcamp, men jag har inte hunnit lyssna på den ännu. Jag gillar dock inte titeln ”I hope Malmö is the first place they nuke” eftersom jag gillar Malmö…
.

Bilder på Sista Sekunden tagna med en taskig mobilkamera 2010…
Bilden Hardcore Crowdsurfing som jag publicerade för ett tag sedan är från samma kväll.

Sista sekunden - KB 2010

Sista sekunden – KB 2010


Länkar till andra bloggar om
: , , , ,

2 svar to “Nu ser jag fram emot: Sista sekunden, Gamla pengar m fl”

  1. Caught in a Mosh! | School´s Out Says:

    […] från en hardcorekonsert är inte det lättaste! Det här är väl ungefär vad som väntar mig i kväll på Debaser! […]

  2. Primitive Rites, Gamla Pengar, Agent Attitude och Sista Sekunden – live @Lost sound | School´s Out Says:

    […] en spelning på KB i Malmö i maj 2010 när de hade releasefest för sin platta Åldras med stil (bilder). Precis som förväntat gjorde Sista Sekunden ytterligare en fantastisk spelning där publiken […]


Kommentera

