Enforcer – Diamonds – recension

Enforcer - Diamonds

Enforcer – Diamonds

Det senaste året har jag nästan uteslutande lyssnat på punk, hardcore ”retrorock” och hårdare former av metal. Det har inte blivit mycket klassisk heavy metal och hårdrock, men nu har Enforcer väckt lusten till det igen. Efter min recension av Death by Fire lyssnade jag igenom Diamonds från 2010 också. Diamonds är mer melodiös och i min smak (lite förvånande) ett bättre album. Det är så mycket åttiotalsmelodier här att jag nästan skäms för att tycka om det! I mitten och slutet av åttiotalet drogs jag mer till jeans och nitbältessidan än till de tuperade håren och spandexbyxorna (även om de var svåra att undvika och undantag så klart finns). Jag tyckte mer om Metallicas första plattor, Motörhead och Venom än om Europe och Poison om man säger så… Nu säger jag inte att Enforcer har skrivit en ny ”The Final Countdown” eller ”Every Rose Has Its Thorn”, bara att ”Katana” och ”Running in Menace” är så melodiösa att jag inte är riktigt bekväm med att säga hur bra jag tycker de är!

GitarrGitarrGitarr
Majoriteten av låtarna på Diamonds hamnar i någon form av ”best of…”-lista och jag belönar Enforcer med tre starka gitarrer.

Länkar till andra bloggar om: , , ,

2 svar to “Enforcer – Diamonds – recension”

  1. Enforcer – Death by Fire – recension | School´s Out Says:

    […] (Uppdatering: En recension av Diamonds finns här.) […]

  2. Black Trip – Goin’ Under – recension | School´s Out Says:

    […] (Uppdatering: Recensioner av Enforcer där Joseph Tholl och Jonas Wikstrand i Black Trip också spelar finns här och här.) […]


Kommentera

