Enforcer – Death by Fire – recension

Enforcer - Death by Fire

Enforcer – Death by Fire

Eftersom Joseph Tholl och Jonas Wikstrand i Black Trip också spelar i Enforcer så känns det naturligt att skriva några rader om Enforcers senaste album Death by Fire efter recensionen av Goin´Under.

Medan Black Trip tar mig med på en tidsresa till det tidiga åttiotalet så zappar Enforcer mig mer tillbaka till mitten av samma årtionde. Det är snabbare gitarrattacker, mer falsettsång och tydligare melodier. Death by Fire består av klassisk Speed metal och jag har egentligen bara fastnat för tre låtar, Death Rides this NightTake Me Out of this Nightmare och Crystal Suite. De här tre låtarna är faktiskt allt jag behöver för att känna mig som femton år igen och höja näven med två fingrar i luften och skrika ”heavy metal” i falsett. (Jag utmanar dig som var hårdrockare på åttiotalet att stå emot den driften efter ett par öl och med de tre låtarna i en spellista! 🙂 )
.

DjävulshornDjävulshornTrots att jag jag antagligen kommer att spela ovan nämnda låtar många gånger framöver när jag firar fredag och då gå fullständigt bananas med min luftgitarr så kan jag inte dela ut mer än två horn till albumet som helhet.

(Uppdatering: En recension av Diamonds finns här.)

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Ett svar to “Enforcer – Death by Fire – recension”

  1. Enforcer – Diamonds – recension | School´s Out Says:

    […] heavy metal och hårdrock, men nu har Enforcer väckt lusten till det igen. Efter min recension av Death by Fire lyssnade jag igenom Diamonds från 2010 också. Diamonds är mer melodiös och i min smak (lite […]


Kommentera

