Bokrea, kan det vara något för mig?

Bokrea. Förr en av årets höjdpunkter. Jag älskade att springa runt bland alla olika boklådor och leta fynd, men de senaste åren har engagemanget för bokrean inte funnits. Kanske har jag blivit trött på att trängas med alla andra framför bokborden, men jag tycker inte heller att jag har hittat lika mycket intressant som jag gjorde förr i tiden (och nu är jag absolut ingen ”det var bättre förr”-människa, det mesta var sämre förr!). I år har jag i alla fall beställt tre böcker på nätet:

Apathy for the Devil av Nick Kent (Bokus, Adlibris) Memoarerna från en skribent vars första fem intervjuer var med MC5, Captain Beefheart, The Grateful Dead, Iggy Pop och Lou Reed kan ju inte vara annat än intressanta!

Neon Angel: berättelsen om en Runaway av Cherie Currie och Tony O´Neill (Bokus, Adlibris) Boken som ligger till grund för filmen The Runaways med Dakota Fanning och Kristen Stewart.

The Clash av Strummer, Jones, Simonon och Headon (Bokus inbunden, Adlibris pocket, Adlibris inbunden) Den första Clash-boken som medlemmarna själva varit med och skapat. ”Materialet är hämtat ur deras privata samlingar och boken är rikt illustrerad med unika bilder av bandet både på och bakom scen, såväl som turnéaffischer, konsertbiljetter och kuriosa.”

Jag tycker om att läsa rockbiografier, så om du har några tips så tar jag tacksamt emot dem!

Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

Jag har också anmält mig till bloggutmaningen Blogg100. Eftersom jag har kommit igång med en nysatsning i bloggen så tänker jag att det kan vara ett bra sätt att hålla ångan uppe på!

Klicka på loggan här till vänster för att läsa mer om utmaningen.

.
.
.
.

Länkar till andra bloggar om: ,

Kommentera

