Thundermother

För ett par veckor sedan läste jag i Crank It Up (utdrag):

”Thundermother är bandet som enligt rykten bokades för gig redan innan dom hade något inspelat material att visa upp.  Bandet grundades 2010 i Växjö av gitarristen Filippa Nässil. Med låten Shoot To Kill i huvudet flyttade Filippa till Stockholm för att uppfylla din dröm. […] Medlemmar har kommit och gått genom åren och nu sommar 2013, lagom inför Metaltown då bandet skulle öppna festivalen kunde vi få se de tre nya medlemmarna göra sin premiärspelning. Tilda Stenqvist från Karlstad bakom trummorna, Linda Ström på bas från de småländska skogarna och en sjungande Claire Cunningham ända från Irland gjorde line-upen fulländad.”

Jag blev nyfiken och hittade Thundermother på både facebook och Instagram och i dag läser jag: ”Thundermother’s first single ”shoot to kill” guys! Check out the official music video”. Här har vi ett band som uppenbarligen är duktiga på att bygga en hype! De har förstått att det inte räcker med att skriva schysst musik för att lyckas, och de tycks vara på god väg att lyckas eftersom de nu skrivit kontrakt med Warner som släpper deras debutalbum i början av april.

Se där, nu har de fått mig att hjälpa till att sprida ryktet om bandet!😉 Ett varningens ord bara; det kanske inte räcker med att skriva schysst musik för att lyckas, men om inte musiken levererar så kan fallet bli hårt… Personligen tycker jag att shoot to kill levererar. I alla fall på det planet att jag blir törstig och sugen på en spelning!

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Kommentera

