The WAVE sthlm – gigtips i helgen

I min inkorg fick jag för ett tag sedan ett kort och kärnfullt mail från Leif Wedin, sångare i The WAVE sthlm:

Hej Christer Vi är kanske inte din kaka men….. Vi giggar på Roq 15 Feb, på Templebar 28 feb och k2 1 mars och gillar du vad vi gör så kom gärna förbi.

he Wave Sthlm - AntisocialSedan dess har jag lyssnat ganska mycket på albumet Antisocial (Spotify) och visst är den skramligt punkiga grungen min kaka! Om du som jag gillar både Nirvana och Iggy and The Stooges så tycker jag definitivt att du ska ge The WAVE sthlm en halvtimme av din tid och lyssna igenom albumet.
….Nu till spelningarna då… Den 15 feb missade jag av okänd anledning och i morgon ska jag se Skraeckoedlan och Lé Betre. I kombination med veckans tidigare spelningar (tisdag och onsdag) så tror jag inte att det berömda livspusslet tillåter en spelning även i kväll, så Leif, jag ber om ursäkt, trots att du gav mig utmärkta möjligheter att fånga er live så kommer jag antagligen att sumpa chansen! Men jag följer er på facebook och jag hoppas på ytterligare möjligheter framöver.

Om någon av mina läsare känner att ”det där är något för mig!” så finns länkar till eventen här: fredag, lördag.

Publicerat i Grunge, Punk. Etiketter: , , , . 1 Comment »

Ett svar to “The WAVE sthlm – gigtips i helgen”

  1. The Wave – Less is more! | School´s Out Says:

    […] punkgrungiga duon The Wave från Stockholm har jag skrivit om tidigare och sedan dess har de lagt upp en liveinspelning och ett par nya låtar på Bandcamp. By Myself […]


Kommentera

