Cradle Of Filth

Kvällens tredje band var Cradle Of Filth, men jag vill ha Behemoth i toppen så jag lägger inlägget om Cradle Of Filth före i bloggen…🙂

(Forts på inlägget om In Solitude, klicka här för Behemoth)

På 90-talet köpte jag Cradle Of Filths skivor eftersom de hade snygga framsidor, men jag kan inte påstå att jag har lyssnat mycket på dem. Cradle Of Filth har alltid varit mer yta än innehåll för mig. Musiken har känts ”lite för mycket” och dessutom har jag haft svårt för den kväkande sången…

Jag vet inte om man hade lagt Cradle Of Filths gig sist av hänsyn till de som skulle upp tidigt dagen efter, men det var uppenbarligen fler än jag som var skeptiska till bandet. Jag skulle uppskatta att hälften av publiken gick redan innan Cradle Of Filth började spela och hur många som var kvar till slutet förtäljer inte min historia. Jag gick nämligen efter en kvart.

Sången var lika enerverande som jag mindes den och efter Behemoths spelning såg Cradle Of Filth bara fåniga ut.

Cradle Of Filth

Cradle Of Filth

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

