Conan

Jag klickar mig ofta runt på olika sidor i jakt på ny musik att upptäcka och trots att man säger att man inte ska döma vare sig böcker eller annat på omslaget så är det ingen tvekan om att omslaget är avgörande för om jag i dessa stunder överhuvudtaget ger musiken en chans.

När jag fick syn på Conans album på bandcamp så kände jag genast att det här kunde vara något som tilltalande min doomiga sida och klickade igång Hawk As Weapon från albumet Monnos. Det jag hörde tilltalade mig verkligen, men det här är inte direkt doom för nybörjare! Tro inte att du ska få höra något som ”låter lite som Black Sabbath”, det här är för dig som kan tänka dig att lyssna på en låt med Sleep i minst 20 minuter. Conan skriver själva att deras genre är Caveman Battle Doom och att ”Conan are as heavy as interplanetary thunder amplified through the roaring black hole anus of Azathoth.”

Gillar du vad du hör kan du läsa mer på bandets hemsida eller på Facebook. Jag har lagt de tre första låtarna från Monnos i en spellista som jag döpt till ”Måndag morgon” och kommer garanterat att återvända till den!

(Uppdatering: recension av Conans nya album Blood Eagle)

Conan - album art

Conan – album art

.

.

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Ett svar to “Conan”

  1. Conan – recension av Blood Eagle | School´s Out Says:

    […] är Conans bästa album hittills, men jag hade gärna sett ett omslag mera i linje med de tidigare Conan vs Slomatics och Monnos, lite mer färg helt enkelt. Jag håller trots allt inne med femman och delar ut en lysande fyra. […]


Kommentera

