The Socks

Psykedelisk stoner av ett band som heter The Socks och kommer från Lyon i Frankrike, kan det vara något? Ja, det kan det absolut! Jag snubblade över videon till Holy Sons och slölyssnade först med videon i bakgrunden medan jag sysslade med annat. Jag tyckte att det lät bra, men sedan kom slutet på låten… Slutet av Holy Sons fick mig (och får mig fortfarande) att lyssna på låten om och om igen. Helt briljant!

Jag läser att Holy Sons är tagen från The Socks debutalbum som kommer att släppas den 18:e mars av Small Stone Records och hittar två andra låtar från debutalbumet på YouTube, Some Kind Of Sorcery och Gypsy Lady, och vid det här laget är jag redo att ta fram plånboken! På bandcamp kan jag förbeställa den fysiska CD´n för 10 USD och då även få nedladdning i valfritt format och tillgång till albumet streamat i telefonen. Lockande!

The Socks har tidigare släppt  två EP´s som du också hittar på bandcamp och bandet finns på facebook.

The Socks - S/T

The Socks – S/T

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Ett svar to “The Socks”

  1. The Socks – recension av The Socks | School´s Out Says:

    […] slutet av februari skrev jag om The Socks  från Lyon i Frankrike. Då hade jag hört tre låtar som jag verkligen gillade och när […]


Kommentera

