Heja Heavy Tiger – ingen sportfåne, men tydligen musikfåne!

Jag har aldrig brytt mig speciellt mycket om lagsport och inte haft ett ”eget lag” som jag verkligen varit engagerad i. Visst höll jag på Leksand i mellanstadiet, men det var ju mest för att man var helt utanför utan ett hockeylag. (Jag tog i alla fall inte den lätta vägen och valde SSK.) Fotboll har jag aldrig brytt mig om överhuvudtaget…

Nu inser jag med viss förskräckelse att jag i stället engagerar mig på ett liknande sätt som en sportfåne i musikartisters karriärer!

Till exempel såg jag Heavy Tiger i april 2013 och i mitt inlägg skrev jag: ”Kommer jag att stå i en större konsertlokal om några år och säga ”jag såg dem innan de slog igenom”?” (länk)  Jag såg Heavy Tiger igen i februari 2014 när de tävlade i Manifest On Tour och när de vann skrev jag på InstagramHeavy Tiger – segrare i Manifest on tour, och konstigt nog känner även jag mig som en vinnare!” (Länk till inlägg med bilder) Nu har jag precis fått det nya numret av Sweden Rock Magazine i lådan och när jag ser att Heavy Tiger fått in en artikel, en recension och en helsidesannons känns det som att ”mitt lag” klättrar i ligan!
Go tigers, go tigers! 🙂

Att se band i början av deras karriärer kan uppenbarligen tillföra en extra dimension.

Heavy tiger i Sweden Rock Magazine

Heavy tiger i Sweden Rock Magazine

På samma sätt som sportfånar har jag också ”hemmalag”. Stockholm har jag ännu ingen känslomässig anknytning till, men jag tycker att det är extra roligt om det går bra för ett band från Södertälje eller Malmö. Södertälje representeras med stolthet av OrangeClub och Malmö får just nu representeras av Hårda tider som jag nyss gav toppbetyg och Dalaplan.

Länkar till Dalaplan: Spotify, hemsida, facebook
Länkar till OrangeClub: SpotifyFacebookhemsidan

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Publicerat i Hårdrock, Rock. Etiketter: , , , . 4 Comments »

4 svar to “Heja Heavy Tiger – ingen sportfåne, men tydligen musikfåne!”

  1. Heavy Tiger – recension av Saigon Kiss | School´s Out Says:

    […] här? Jag har faktiskt lite ångest inför det! Heavy Tiger känns ju som ”mitt” band, mitt hemmalag … Jag delar ut fyra gitarrer av fem möjliga till Heavy Tiger, men ha med i beräkningen att […]

  2. One Hour Hell – Interfectus | School´s Out Says:

    […] här med ”hemmalag” har jag skrivit om tidigare. Hittills har Södertälje med stolthet representerats av OrangeClub på ganska bred front, men […]

  3. Dalaplan – Plikt och elände | School´s Out Says:

    […] Det finns en speciell plats i mitt hjärta för Malmö och kommer ditt band därifrån har du en ”guldbiljett” till åtminstone ett par genomlyssningar av mig, oavsett genre! Dalaplan har till och med tagit sitt namn från en plats i Malmö, även om det är långt ifrån en av de charmigaste, och jag upptäckte dem förra året i samband med deras albumdebut. (Jag har skrivit mer om det här med ”hemmalag” här.) […]

  4. Gaphals 5 år – lördag | School´s Out Says:

    […] MaidaVale storligen på alla jag pratade med efter giget, kul när det går bra för ”hemmalagen”! . […]


Kommentera

