Hardcore och jag

Hardcore har inte tidigare ingått i min dagliga musikdiet, men på sista tiden har den tagit en allt större plats. Jag är uppväxt på hårdrock och punk, men har älskat hardcore live sedan jag såg Sick Of It All på Hultsfred någon gång i början av nittiotalet. Jag dras lätt med i den fantastiska energin under en livekonsert med ett hardcoreband, men har ofta tyckt att det saknas melodier när jag sedan lyssnar på plattorna.

Så, vad har förändrats? Jag vet faktiskt inte, men jag vet att jag just nu är inne i en hardcore-period. Jag har nyligen skrivit om hur fantastisk en spelning med Låt dom hata oss var och jag har gett toppbetyg till både Hårda tider och We Live In Trenches. Just nu är det Mörbultad som manglar mina trumhinnor och en recension av dem dyker snart upp.

En spelning med Nitad i Malmö 2010, strax innan den crowdsurfande snubben skallar kameran ur handen på mig! 🙂

Hardcore crowdsurfing

Hardcore crowdsurfing

Länkar till andra bloggar om: ,

Ett svar to “Hardcore och jag”

  1. Nu ser jag fram emot: Sista sekunden, Gamla pengar m fl | School´s Out Says:

    […] på Sista Sekunden tagna med en taskig mobilkamera 2010… Bilden Hardcore Crowdsurfing som jag publicerade för ett tag sedan är från samma […]


Kommentera

