Gravmaskin och The Tower på Püssy a Go Go

I lördags åkte jag in till stan utan att ha bestämt mig för vilken spelning jag skulle gå på, men jag skrev på Instagram: ”Jag tror att Debaser får vika sig för Püssy a Go Go i kväll. Jag har inte hört banden förut, men jag litar på klubbens smak!” Så blev det också och Püssy a Go Go levererade igen. Jag kan inte påstå att dubbelgiget med Gravmaskin och The Tower lämnade mig euforisk, men jag hade en bra kväll och fick upp ögonen för två band som jag inte hört talas om tidigare.

Gravmaskin (facebook) spelade riktigt skön Spacerock utan sång…

Gravmaskin

Gravmaskin

och smakproven från The Towers (facebook) debutalbum gör att jag definitivt kommer att lyssna igenom det när det släpps i början av mars. (Uppdatering: min recension av Hic Abundant Leones.)

The Tower

The Tower

Länkar till andra bloggar om: , , , , ,

Ett svar to “Gravmaskin och The Tower på Püssy a Go Go”

  1. The Tower och Uzala på Püssy A Go Go | School´s Out Says:

    […] se det första bandet i en lineup av tre band (antagligen första gången det hände!). Jag såg The Tower tidigare i år och blev kanske inte direkt frälst, men när de senare släppte sin debutplatta Hic […]


Lämna en kommentar